reisverslag 3 - Reisverslag uit Black Rock, Australië van arie marleen - WaarBenJij.nu reisverslag 3 - Reisverslag uit Black Rock, Australië van arie marleen - WaarBenJij.nu

reisverslag 3

Blijf op de hoogte en volg arie marleen

12 Februari 2015 | Australië, Black Rock

Hallo allemaal
Hier het derde reisverslag.
We volgen de Murray River tot aan de Blue Mountains. Eerst nog naar Canberra, de hoofdstad van Australie. Daar is eigenlijk weinig te beleven, behalve dat de wegen rond de parlementsgebouwen, prachtig zijn aangelegd en je kunt de berg op waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. Daarna komen in het prachtige, overweldigende natuurgebied van de Blue Mountains. Overal uitkijkposten. Soms wel moeilijk om te parkeren voor onze camper. Ook mooi weer, iets minder warm maar lekker wandelweer. De dag dat wij er waren is er een jongen van 18 jaar 30 meter naar beneden gevallen. Dood. Was zijn evenwicht verloren. We hadden de traumahelicopter, ambulance en een heleboel mensen in gele en oranje pakken wel gezien maar dachten dat het misschien een oefening was. Niet dus. Na de blue Mountains op weg naar de kust. Deze dag regent het. Geeft niets, we rijden dan gewoon verder door. Des te eerder zijn we bij de kust. ‘s avonds toch wel vermoeid na zoveel kilometers. Camping gevonden en de volgende ochtend schijnt het zonnetje ons weer tegemmoet. Volle goede moed verder. We gaan de Princes Highway volgen. Bekende kustweg van Sydney naar Melbourne. Alleen…. Een rood lampje in de auto brand en je hoort de koelvloeistof borrelen. Niet goed dus. We waren nog maar een kwartier onderweg. De verhuurder gebeld en na een uur kwam de wegenwacht. Om een lang verhaal kort te houden: Om 9.15 uur kregen we pech en om 20.30 uur hadden we een vervangende camper. Deze was nog langer en breder. Was ik niet blij mee. Maar goed naar de eerstvolgende camping gereden in het donker.Was ook voor het eerst voor Arie, maar hij heeft het weer prima gedaan.Gelijk twee nachten besteld op de camping.Derde nacht krijgen we gratis. En ja… we zijn tenslotte Nederlanders en hebben daar dus drie nachten gestaan. Was niet erg. Gelukig een prettige camping en aan het strand en heerlijk strandweer. Daarna verder. De Princes Highway is een prachtige route. Veel natuur, bergen, dalen en bochten. Af en toe een Waliby aan de kant van de weg. Nog een paar campings gedaan en vandaag in Melbourne aangekomen en de camper weer ingeleverd. Als Arie had geweten dat hij door het drukke melbourne moest rijden vandaag, had ie niet zo goed geslapen afgelopen nacht. Maar hij heeft het volbracht allemaal. Wel 43008 km!!!! We zijn weer veilig bij Charl. Deze vliegt morgen naar Nederland en maandag volgen wij.
Arie en Marleen